zaterdag 20 maart 2010

Lufthansa Airbus 380 SiM!!!!!!!!!

Derde simsessie zit er ook alweer op. Vandaag rejected take off's gedaan na een motorbrand of motoruitval. Allemaal niet zo heel bijzonder. Het probleem is niet om het vliegtuig te stoppen, maar om op de juiste momenten de juiste 'calls' te zeggen... De rejected take off's hebben we dan ook een paar keer achter elkaar gedaan tot echt alles perfect ging.

Verder nog een NDb approach en ILS approach gemaakt met een GO AROUND en landing. Dit allemaal ook niet heel bijzonder, behalve het feit dat de landingen nog niet perfect zijn. Maar dat is gewoon een kwestie van oefenen.

We zaten vandaag in de A320 sim, terwijl we de eerste sessies in de A321 hebben gevlogen. Ik weet niet of het standaard procedure is om A321 en A320 door elkaar te simmen, aangezien we uiteindelijk een A320 type rating halen. Maar aangezien SKY beide in haar vloot heeft is het een goede oefening.

De A320 sim van Lufthansa is ook een juweeltje. Anders dan de A321 sim die van ellende uit elkaar valt :D

Zoals ik eerder al schreef, staat de A380 sim van Lufthansa naast onze sim. We hebben dan ook uiteraard even een kijkje genomen in de cockpit. En allemamagisch wat een beest van een vliegtuig is dat ook... Ik weet al waar ik me zie zitten over 30 jaar :D:D:D

































1 opmerking: