woensdag 16 juni 2010

First flight...


Gisteren was het dan eindelijk zover, mijn eerste vlucht als co-piloot. We zouden met de TC-SKJ vliegen, maar aangenomen bij dispatch hadden ze ons op de SKT gezet. Onze nieuwste aanwinst. Ex BA en BMI kist uit 2002. Als je bedenkt dat de SKJ uit 1990 stamt kun je wel bedenken dat ik blij was dat ik op een nieuwere vliegtuig zat.

Anyway ik was opgestaan om 12 uur in de nacht en werd om 2 uur opgehaald. Vluchtvoorbereidingen gedaan en we reden door naar het vliegveld. Bij ons is het namelijk zo dat we alle voorbereidingen op de zaak doen en daarna pas naar het vliegveld gebracht worden.

Aangekomen bij het vliegveld zijn we naar het vliegtuig toegegaan. Ik ben de cockpit ingedoken om het vliegtuig klaar te maken terwijl de captain de walkaround heeft gedaan.

Onze vlucht zou ons naar Eindhoven brengen en daarna via een tussenstop in Dusseldorf weer terug naar Antalya. Ik mocht het eerste stuk naar Eindhoven vliegen en de terugweg was de captain aan de controls terwijl ik de communicatie deed.

Aangekomen bij onze parkeerplaats werd er hevig gezwaaid naar ons door iemand met een camera in zijn hand. Later bleek het een vriend van me te zijn. Toch leuk.

Volgende vlucht brengt mij morgen naar Zweden. Heb er weer zin in ;)

3 opmerkingen:

  1. Ik lees al vanaf het begin van je opleiding je gehele verhaal mee. Ik vind het waanzinnig dat je het zover hebt geschopt. Ik lees vooral mee omdat mijn kids over enkele jaren hetzelfde traject gaan volgen. Ik houd het zelf maar bij de hobby vliegtuigjes. Succes met de verdere vluchten ik lees af en toe mee als je het goed vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Mussy!!!

    Na al die maanden hard werken zit zit je eindelijk in dat ow zo mooie ´kantoor´. Hoop dat snel wat inflight foto´s hebt, want ik heb je nog steeds niet in je nieuwe apenpakkie gezien ;)

    Laat sowieso even weten als je naar AMS komt.

    grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Lognes, leuk dat je meeleest. Ik hoop dat je kinderen het nog veel verder schoppen bij de blauwe zwaan bijvoorbeeld ;)

    @ Joel... Bedankt Joel. Ik hoop dat jij ook snel je plekje vindt bij een maatschappij. Inflight foto's heb ik niet eens aan gedacht, maar die laat ik ook wel schieten. Zodra ik in AMS ben laat ik het weten, laat ik je een koffie inschenken door onze mooie dames :D

    BeantwoordenVerwijderen